Великденски яйца боядисани с лук


Сигурна съм, че почти всеки е чувал как едно време бабите са боядисвали яйцата за Великден с лук. Да, и аз бях чувала за този начин на боядисване, но никога не го бях правила докато не попаднах на тази техника в една детска книжка.
В нея се описваха българските обичаи и свързаните с тях традиции, а в раздела за Великден беше обяснено как да се боядисат яйца с лучени люспи. От любопитство първият път направих само 4-5 яйца, но толкова ми харесаха, че от тогава всяка година поне половината ми яйца са боядисани по този начин.



Единственото неудобство /поне за мен/ на тази техника е, че трябва предварително да си съберете люспи от червен лук. Количеството люспи зависи от броя яйца, които искате да боядисате по този начин, но приблизително люспите от една глава лук за едно-две яйце.
 
Добре е да се използват бели яйца- шарката става по-контрастна, но и с бежови също се получава добре.  Ако използвате бежови яйца подберете тези с по-светъл цвят.

ПРОДУКТИ:

люспи от червен лук
сурови яйца
дамски чорапогащник



ПРИГОТВЯНЕ:

1. Нарежете на лентички лучените люспи.
2. Сложете люспи върху парче от чорапогащника, поставете яйцето от горе и завържете стегнато.
3. Сварете яйцата.
4. Оставете напълно да изстинат и след това махнете люспите.
5. Забършете ги и полирайте с няколко капки олио.




Пожелавам ви светъл и весел празник!


Коментари

Публикуване на коментар