Мъфини с тиквички





Тиквичките са едни от любимите ми зеленчуци и винаги с удоволствие приготвям вкусотии с тях. Последната такава е мъфини с тиквички. Може би мнозина от вас са яли кюфтета от тиквички. Аз съм ги приготвяла няколко пъти, на вкус много ми допадат, но при пърженето поемат много мазнина и това винаги ме е демотивирало да ги правя. В търсене на вариант на тази рецепта, но с по-малко мазнина се стигна до днешната рецепта.




Мъфините станаха много вкусни. Сместа е за 12 мъфина. Ако нямате тавичка за мъфини може да изпечете сместа в обикновена тавичка.


ПРОДУКТИ:

0,4 кг тиквички
2-3 стръка зелен лук
2 с.л. кисело мляко
2 с.л. олио
2 яйца
100гр сирене или извара
1/4 ч.л. сол
1/2 ч.л. сода бикарбонат
2/3ч.ч. брашно
черен пипер на вкус
2-3 стръка копър

ПРИГОТВЯНЕ:

1. Настържете тиквичките на едро, посолете ги и ги оставете така за 15 минути.

2. Нарежете на ситно лука. Добавете яйцата, киселото мляко, олиото, настърганото сирене, солта и черния пипер. Разбийте добре.

3. Изстискайте добре тиквичките и ги добавете към разбитата смес. Добавете нарязания на ситно копър.

4. Смесете брашното със содата и добавете към яйчената смес. Разбъркайте до получаване на хомогенна смес.

5. Изсипете в подмазана форма за мъфини или тавичка. Печете 40-45 минути в предварително загрята фурна на 180 градуса с обдухване.

6. Сервирайте топли с кисело мляко, айрян или свежа салата.

Да ви е сладко!





Коментари

Публикуване на коментар