Куркубиня




Миналата година за първи път видях тази рецепта тук. Впечатлена бях от малкия брой съставки и изкушаващите снимки на тези малки пурички със странното име Куркубиня. 

Когато за първи път ги направих, използвах само половин пакет кори. Куркубините бяха толкова вкусни, че у дома всички ме критикуваха как може да правя само половин доза от тях. 
Е, такава грешка повече не допуснах. 

Куркубините имат още едно предимство - постни са, така че ако постите възползвайте се от рецептата и си доставете малко сладост. 

ПРОДУКТИ:

500гр фини кори за баница
1,5 ч.ч. вода
1,5 ч.ч. захар
настъргана кора на 1/2 лимон
олио



ПРИГОТВЯНЕ:

1. Първо направете захарния сироп. В малка касерола кипнете водата, захарта и лимоновата кора*. Оставете да къкри на средна степен 4-5 минути. Оставете на страна, за да изстине.
2. Разстелете 2 листа от корите и ги намажете с олио- най- удобно е ако използвате четка за целта. В единия край намажете кората с вода, за да може да залепне при навиването. Прегънете на две и навийте на стегнато руло- навивайте към мокрия край. Нарежете на пурички с дължина 4-5 сантиметра. Направете всички кори по този начин преди да започнете да ги пържете.
3. Куркубините се пържат в много олио до златисто и след изваждане веднага се потапят в захарния сироп. Стоят в него докато следващите са готови за изваждане от олиото. 
4. Сервирайте когато изстинат напълно.

* Може вместо лимонова кора да сложите канела в захарния сироп. Правила съм ги и по двата начина, но на мен ми харесват малко повече с лимонова кора. 

Да ви е сладко!





Коментари