Марината за месо на скара



Миналата година приятелка ми подари книгата Bon Appetit, Mr President! с авторът шеф Hilton Little, главен готвач на президента Thabo Mbeki. Оказа се, че книгата е доста интересна, защото освен рецепти са описани порядките в президентството и предпочитанията на президентската двойка и изискванията на чуждестранните гости.




В една от рецептите - шишчета с телешко месо, дадената марината ми привлече вниманието и след като я изпробвах разбрах, че този вкус съм търсила през всичките години до сега. Почти от година я използвам при приготвянето на месо за скара, като съм мариновала както свинско- ребра и врат, така и телешко. Месото изпечено по този начин е невероятно сочно, вкусно и ароматно и дори на следващия ден пържолите приготвени с тази марината са много вкусни.



Продукти:

2 ч.л. захар
2 с.л. соев сос
2 с.л. олио
1 с.л. сусам
2 скилидки чесън- счукани
черен пипер на вкус

* Обикновено добавям 1/2 с.л. балсамов оцет и заменям половината сусам със сусамово олио.



Приготвяне:

Всички продукти се смесват и приготвеното месо се залива с маринатата, като се обърква добре. Оставя се да престои минимум една нощ, но не се притеснявайте да го оставите в хладилник до 48 часа. В книгата изрично е посочено, че шеф Hilton маринова месото 2 дни. Посочените продукти за марината са достатъчни за 1,5-2 килограма месо.

Ако ви остане марина, може да я използвате по време на печенето на месото- с четка мажете всеки път когато обърнете месото.

До сега не съм използвала марината за печено във фурна месо, но съм убедена, че резултата ще е все така чудесен.

Да ви е сладко!









Коментари