Свински джолани в гювеч




Не мислите ли, че всичко приготвено в гювеч е по-вкусно? Аз поне така мисля. Готвенето в гювеч изисква повече време и може би това е разковничето за по-добрия вкус. Помня, че баба ми казваше на времето- "Хубавата манджа става на бавен огън."

Може да е бавно, но аз много харесвам да готвя в гювеч. Слагаш всичко в гювеча, подправяш и пъхаш във фурната. После буквално забравяш за ястието докато не започне да напомня за себе си изпълвайки цялата къща с неустоим аромат. Тогава един по един всички започват да ме питат- Какво готвиш, че така хубаво мирише? И така е всеки път :)



Днешното ми предложение е за свински джолани в гювеч. Всъщност няма нищо особено в рецептата, джоланите могат да се заменят с ребра или друго месо. Ако използвате джолани с кожа, по-добре не слагайте допълнително мазнина.

Както съм описала по-долу има два начина на приготвяне на рецептата. Аз предпочитам втория начин на приготвяне- така джоланите се запазват цели и имам чувството, че приготвено така ястието е по-ароматно и вкусно.



ПРОДУКТИ:

2 свински джолана- около 1,2-1,5 кг
1 голям морков- нарязан на кръгчета
300гр гъби- нарязани на едро
700-800гр картофи- обелени и нарязани на едро
2 големи глави лук- нарязани на полумесеци
3-4 скилидки чесън- нарязани на ситно
1 ч.л. черен пипер
1 ч.л. кимион
2 ч.л. червен пипер
2-3 с.л. мазнина
сол на вкус

ПРИГОТВЯНЕ:

1. Ако джоланите са сварени предварително:

 - обезкостете джоланите и ги смесете с всички продукти и подправки в подходящ по размер глинен гювеч. Добавете половин литър от бульона от джоланите, мазнината и разбъркайте добре. Печете на 200 градуса около 2 часа.

2. Ако джоланите не са сварени предварително:

- наредете на дъното на гювеч нарязаните лук, чесън и морков.
- смесете подправките и с половината от тях поръсете джоланите. Поставете ги върху лукът, налейте половин литър вода, затворете гювеча и печете на 200 градуса около 1,5-2 часа.
- добавете нарязаните картофи и гъби. Поръсете с останалите подправки и мазнина. Печете още 1,5-2 часа.

Сервирайте ястието топло с подходяща за сезона салата.

Да ви е сладко!





Коментари