Коледни пости - предложения за постни ястия




Коледните пости започнаха. Последните години забелязвам, че все повече от моите познати ги спазват. Аз също спазвам поне част от постите. 

Последните 2 месеца по препоръка на лекар спазвах веган режим и това неминуемо се отрази на рецептите публикувани в блога. Всъщност аз много обичам да готвя постни гозби. За мен предизвикателството да сготвиш вкусна постна гозба е много по-голямо от това да готвиш с месо. При постните ястия подправките и тяхното комбиниране играят голяма роля. 

В готвенето се ръководя по един универсален за мен принцип- в едно ястие трябва да присъстват и шестте вкуса. Това са сладко, солено, кисело, горчиво, лютиво и стипчиво. Не си мислете, че сладкият вкус се получава само от захарта. Готвеният лук придава сладък вкус на ястието, който ако е много силно изразен се тушира с лютиво. Обикновено сухите подправки имат горчив и стипчив вкус. Е, понякога и аз имам своите провали, но от опит знам, че когато тези 6 вкуса са в баланс вкусът наистина е прекрасен.

Днес забелязах, че 15 от 40 публикувани рецепти са постни. Днес не ви предлагам нова рецепта, а ще направя обзор на постните рецепти публикувани до сега. 

ЗАКУСКА:










Салати:










Основни:



















Сосове:







Десерти:












Коментари